Spørgsmål:
Hej:) Tak for at tilbyde denne platform. Jeg er en kvinde på 23 år, der er begyndt at ha sex på fast basis med en anden kvinde. Jeg vil gerne tilbyde hende sikkerheden af at vide at jeg ikke overfører sexsygdomme fra tidligere (mandlige) sexpartnere og tænker derfor at blive testet - men jeg er usikker på om jeg er "test-værdig", da jeg ikke har haft nogle særligt specifikke symptomer andet en lidt mild uregelmæssig irritation omkring kønslæberne, og da det også er omkring 5 måneder siden jeg havde sex med en anden sidst er jeg usikker på om risikoen og behovet for testing er "stort nok"? I så fald hvad er der en standard process i situationer som min og kan jeg skrive mig op til testing uden nogen anden mere akut årsag? Mvh. En med ønske om sikker sex

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål!
Det lyder da som en rigtig fin idé at blive testet for sexsygdomme, nu når du har en ny partner! Hvis du har haft sex uden at bruge beskyttelse, er det altid en god idé at blive testet for sexsygdomme. Man kan også godt være smittet med en sexsygdom uden at få symptomer. For eksempel, er det kun halvdelen af personer der er smittet med klamydia der får symptomer.
Du er altid velkommen til at kontakte os på chat og telefon: 70 20 22 66 alle hverdage klokken 15:00-19:00.
Hilsen Sexlinien