Spørgsmål:
Jeg tager minipiller i håbet om at kunne udskyde min menustration så den ikke kommer når jeg skal på ferie. Jeg har kobberspiral, så ville blot høre om det er skadeligt at tage de to præventionsforme i en kort periode på 3 uger?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Da kobberspiral ikke er en hormonbaseret præventionsform, kan vi ikke se, at det skulle være skadeligt for dig at tage de to former for prævention på én gang.
Det er altså ikke farligt for dig at gøre, som du gør.
Vi kan derimod være lidt i tvivl om, om minipillerne egentlig vil kunne bremse din menstuation. Minipiller har tendens til at give en uregelmæssig menstruation, men stopper den som regel ikke - som f.eks. p-piller kan gøre.
Vi håber, at vi har besvaret dit spørgsmål. Hvis du gerne vil vide mere eller have svaret uddybet, så er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen,
Sexlinien, xx140