Spørgsmål:
Hej I mange år har jeg kunne have sex normalt og endda også haft problemer med at få udløsning, så at mig konen måtte stoppe sex akten , ellers ville hun have for ondt dagen efter hvis jeg bare kørte på i evigheder. Indenfor de sidste par måneder er der sket et eller andet med mig, ved ikke hvad , føler mig ikke anderledes, men nu kan jeg knap nok putte den ind i hende før trangen til at komme ligepludselig opstår og jeg må trække mig ud. Bør man søge læge ?

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål!
Der kan være mange årsager til at du pludselig kommer hurtigere. For det meste skal årsagen findes i et sammenspil ml. psykologiske og biologiske faktorer. Du nævner dog selv, at du ikke føler dig anderledes, og at du ikke har nogen idé om hvordan de tidlige udløsninger pludselig er opstået. Derfor tænker vi at (som du også selv nævner) det ville være en god idé at få en tid hos din læge. Din læge vil stille dig en række spørgsmål, og kunne tage blodprøver på dig, for at se om der kan være noget ubalance i dine hormoner.
Vi håber at du får styr på situationen, og at du kunne bruge svaret til noget.  Ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe til os, eller finde os på vores chat. Vi har åbent alle dage fra 15-19 på telefonnummer: 70 20 22 66.
Bedste hilsner Sexlinien.