Spørgsmål:
Er det dårligt at ens menstruation forsvinder efter at have haft p-stav i over 1 år? Kan man gøre noget ved det eller gør det ikke noget?

Svar:
Hej!
P-staven giver næsten altid uregelmæssige blødninger. Dette er en almindelig bivirkning. Derfor kan det sagtens være, at du kommer til at opleve at blødningen kommer lidt i tide og utide. Det betyder også at den kan forsvinde helt i kortere eller længere perioder. Det kan man ikke gøre noget ved, og det er heller ikke farligt.
Da P-staven er en 100% sikker barrieremetode behøver du ikke frygte for graviditet.
Hvis du alligevel er bekymret for, om det hele er som det skal være, kan du blive tjekket hos din læge eller få en henvisning til gynækolog.
Håber, du fik svar på dit spørgsmål
Hilsen Sexlinien, XX112