Spørgsmål:
Jeg har haft sex med en som var klamydia positiv, jeg har efter fået 2 test og begge er kommet tilbage negativ - testene blev tager 2 og 3 uger efter samleje. Kan det passe jeg ikke er blevet smittet?

Svar:
Hej, tak for dit spørgsmål
Ja, det kan godt passe. Selvom man har sex med slimhindekontakt, med en der er testet positiv for klamydia, er det ikke altid, at sygdommen overføres. Derfor er det dog fint at være opmærksom på symptomer det næste stykke tid. Hvis der skulle komme noget, f.eks. kløe, svie ved vandladning eller udflåd fra urinrøret, bør du få taget en ekstra test. Hvis du får symptomer, men din test for klamydia bliver ved med at være negativ, kan det være relevant at blive testet for mycoplasma genitalium. Men måske du har været heldig, og er gået udenom en gang klamydia.
Vi håber du kunne bruge svaret. Hvis du har flere spørgsmål eller ting du har behov for at tale om, er du velkommen til at kontakte en rådgiver på telefon eller chat på hverdage mellem kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien, xx135.