Spørgsmål:
Hej, Jeg er en pige på 16 år, og jeg skal på en “tinderdate” her om 10 dage. Jeg er normalt ret akavet fra starten af men meget åben når du lærer mig at kende. Problemet er at når det handler om drenge kan det godt tage lidt længere tid end bare et par timer. Så mit spørgsmål er: hvad kan jeg gøre for at blive mindre akavet fra starten, og er der nogle samtale emner som er gode til lige netop det her. Ja jeg ved godt jeg er under 18, jeg kalder det en tinderdate fordi vi har fundet hinanden online, men ikke tinder.

Svar:
Hej, tak for dit spørgsmål.
Rigtig mange synes, at det kan være akavet at møde et andet menneske for første gang. Når det ovenikøbet er en date, er der også det på spil, om man kan lide hinanden på en romantisk måde.
Et godt råd kan være at prøve at hvile i, at det første møde godt kan være akavet. Du kan prøve at sige til dig selv, at den akavede følelse er helt okay. Du kan også være modig og fortælle din date, hvordan du har det. Det kan være at han også synes det er lidt akavet, og bliver lettet over at I har det på samme måde.
For nogen er det rart at have tænkt over nogle emner man kan tale om, eller spørge ind til, inden daten. Måske I har skrevet sammen om noget I kan tale om? Eller du kan overveje, om der er noget særligt, du gerne vil vide om din date?
Vi ønsker dig en rigtig god date og håber dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på 70 20 22 66.
Med venlig hilsen Sexlinien