Spørgsmål:
Hej Sexlinien.
Min kæreste og jeg har virkelig fantastisk sex og vores partnerskab er virkelig godt, og har aldrig prøvet noget lignende. Hans skal opereres her om ikke så længe, hvor hans forhud skal fjernes. Jeg er virkelig bange for, at vores sex bliver dårligere og at jeg ikke kan få ham til at komme mere med blowjobs. Det her er noget som går mig rigtig meget på, fordi sex er en ret stor del af vores forhold. Mit spørgsmål til jer er, om sex bliver dårligere når forhuden bliver fjernet, og så ville jeg også være taknemmelig, hvis jeg kan få et par råd i forhold til om der er noget jeg kan gøre som er bedre for ham uden forhud.
Tak på forhånd.

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål :-)!
Hvor er det dejligt for jer, at jeres sexliv fungerer så godt og at jeres partnerskab også er dejligt – tillykke med det!
Vi forstår godt at du er bekymret især når nu det er så dejligt som det er nu, men man kan sagtens have et dejligt og velfungerende sexliv selvom manden har fået fjernet sin forhud. Det kan være svært at komme med et konkret svar på hvordan det vil påvirke jeres sexliv, og om det overhovedet vil, i forhold til det du selv beskriver. Vi kan dog forsikre om, at forhuden ikke er en absolut nødvendighed når det kommer til at få manden til at komme med blowjobs.
Du nævner ikke årsagen til hvorfor din kæreste skal opereres, så vi bliver nysgerrige på om forhuden skal fjernes grundet fysiologiske årsager? Det kan nemlig være forskelligt hvilken betydning det kan have i forhold til sexlivet, hvorvidt han skal omskæres grundet forhudsforsnævring, kulturelle årsager eller andet.
Forhuden er en erogen zone som man jo så mister helt, når den bliver fjernet. Forhuden er følsom og den kan have stor betydning seksuelt. Eksempelvis er forhuden en del af glidemekanismen ved vaginal samleje eller analsex - eller ved onani og når man gnider sig op ad en partner. Mange af nerveenderne på de følenerver, som drenge/mænd har i pikken, sidder i forhuden.
Det er dog vigtigt at pointere, at pikhovedet er det mest følsomme sted på penis, uanset om man er omskåret eller ej, så i forhold til de dejlige ting du kan gøre for din kæreste fremover, så er det at fokusere på pikhovedet. Derudover så vil det jo helt sikkert ændre jeres sexliv, da pikken jo vil ændrer sig. I vil skulle finde nye måder at navigere i jeres sexliv. Vi tænker udover det, at det bedste du kan gøre er at forholde dig nysgerrigt til de nye måder jeres sexliv vil være, og at i begge kommunikerer åbent omkring det.
Deler lige lidt links med dig fra vores hjemmeside hvor du kan orientere dig lidt mere:
https://www.sexlinien.dk/emneside-drenge-maends-kroppe/omskaering-af-drenge-maend
https://www.sexlinien.dk/emneside-drenge-maends-kroppe/med-eller-uden-forhud
https://www.sexlinien.dk/emneside-drenge-maends-kroppe/forhud
Hvis du får brug for at snakke med os yderligere, så er du meget velkommen til at ringe til os alle hverdage ml. 15-17 på tlf nr: 70 20 22 66.
Venlig hilsen
Sexlinien