Spørgsmål:
Hey jeg har et spørgsmål. Når jeg har samleje med min kæreste klager hun over at det gør ondt når jeg trænger ind men vi har haft det over 3 gange hvordan kan det være at det stadigvæk gør ondt på hende? Hilsen dreng 17 år

Svar:
Hej.
Smerter er generelt en helt almindelig problematik ved samleje, og det kan være meget ubehageligt og svært for begge parter.
Hvis din kæreste har smerter ved penetrationssex (trænger ind), kan der være nogle forskellige grunde.
Det kan gøre ondt, og gøre sex svært generelt hvis din kærestes skede ikke er våd. Det kan måske hjælpe at tage det stille og roligt. Både under penetrationssex, og ikke mindst bruge tid på forspil, bruge hænder/fingre, kysse, oralsex feks.
Derudover kan man bruge glidecreme, hvor man meget nemt kan tilføje fugt, hvis der er brug for det.
Det kan også variere meget hos forskellige mennesker, hvor langt tid det tager at vende sig til hinanden. Umiddelbart synes vi ikke at 3 gange lyder af meget. Det kan sagtens tage længere tid.
Generelt er det en rigtig god ide, og kan være virkelig rart at snakke med sin kæreste om hvad man synes er rart – det kan gøre sex mere trygt og frækt for jer begge to.
Hvis du eller din kæreste har lyst til at snakke med os om det er i selvfølgelig velkommen til at chatte med os på Sexlinien eller ringe på telefonnummer: 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Med venlig hilsen Sexlinien XX21