Spørgsmål:
Hvordan kan det være, at når jeg pisser, så kan det nogle gange ske, at jeg mærker sæd midt på penis? Jeg trykker til og det flyver ud med sæd? Er det fordi jeg simpelthen er for liderlig eller er der noget galt sygdoms mæssigt?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Vi forstår det som, at når du tisser mærker du sæd midt på åbningen ved urinrøret, hvis vi tager fejl, så må du meget gerne skrive ind igen, så vi kan give dig den rigtige hjælp. Hvis du samtidig lige har haft rejsning, og ellers føler dig liderlig, så kan det godt være at der kan komme lidt præsperm ud, men ellers lyder det faktisk ikke helt så almindeligt, det som du oplever.
Er konsistensen anderledes end din normale sæd, så kan der være tale om udflåd, der kommer ud af dit urinrør. Hvis mænd oplever udflåd fra urinrøret, er det ofte et symptom på en sexsygdom, såsom gonoré eller klamydia. Især ved gonoré kan man opleve at få ret kraftigt gulligt udflåd. Begge sexsygdomme kan heldigvis behandles forholdsvis nemt med antibiotika, så hvis du får en mistanke om at der kan være en sexsygdom på spil, så er det en god idé at blive testet hurtigst muligt. Uanset hvad, ville det være en god idé at aflægge lægen et besøg.
Hvis du oplever at der kommer sæd ud midt på penis, som ikke er penishovedet, men altså midt på skaftet, så er det højst sandsynligt ikke sæd, men i stedet talg som er en slags naturlig smørrelse huden gemmer på, og som er med til at holde huden fugtig og smidig.
Vi håber at du fik svar på dine spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe til en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores nummer er : 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien
Dreng/Mand på _ år