Spørgsmål:
Jeg havde sex med pige hvor jeg spermet i hende Hun tog en helt ny p pille ark frem og tog en pille lige efter hun sagde dog i hun var på p piller i forvejen Er der chancer for graviditet

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Hvis din sexpartner tager sine p-piller som hun skal, så er risikoen for graviditet meget minimal (p-piller beskytter med ca. 98 procent). Du kan spørge hende, om hun kan have glemt en pille, men ellers er der ikke så meget andet du kan gøre. Når man er på p-piller, så tager man et nyt ark hver måned - det kaldes en blisterpakke. I hver blisterpakke er der 3 rækker med p-piller, fordi man tager sine p-piller i 3 uger, og holder en uges pause - her vil man få sin menstruation. Derfor kan hun sagtens have været på p-piller i forvejen, men blot begyndt på et nyt ark, fordi hun lige har holdt sin p-pille pause.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe til os på telefon: 70 20 22 66.  Eller skrive til os på vores chatrådgivning. Vi har åbent på alle hverdage mellem kl. 15 og 19.
Bedste hilsner Sexlinien