Spørgsmål:
Jeg er begyndt at tænke rigtig meget på min første gang. Om det bliver med en dreng eller med en pige og hvordan mon det bliver og sådan. I film og på computeren og sådan får man det indtryk at hvis det er med en dreng så er det samleje, og hvis det er med en pige så skiftes man til at slikke hinanden i skeden til begge bliver glade. Er det så simpelt eller er det mere indviklet?

Svar:
Hej med dig, og tak for dit gode spørgsmål!
Det lyder dejligt, at du er begyndt, at tænke på din første gang. Der er mange, der har tanker og undren om, hvordan det egentlig bliver, at have sex for første gang. Og der er faktisk ikke nogen opskrift på, hvordan man gør det "rigtigt". Når man har sex for første gang, er det vigtigste i hvert fald, at begge har det godt, trygt og måske sjovt. Det er ikke så vigtigt, at man gør noget bestemt eller i en bestemt rækkefølge, selvom det nogle gange kan se sådan ud fx på film. Selvom man er en pige og dreng, behøver man ikke have samleje med penis i skeden, men nogle synes det føles dejligt. Som du skriver selv, er det en mega god rettesnor, at begge skal være glade. Man kan finde ud af, hvad der gør hinanden glade ved at være nysgerrig, gå langsomt frem og udforske hinandens kroppe med fingere, kys eller at slikke og sutte. Det kan også være godt, at snakke om, hvad man har lyst til, eller at spørge ”hvordan føles det her?”, ”kan du bedst lide det her eller det her?”, ”skal det være blødere/hårdere?” osv. Hvis man er to piger, så kan man godt slikke hinanden, som du skriver. Man kan også bruge sine fingre inde i skeden eller på klitoris, som er et sted, der føles dejligt at blive rørt for mange piger. Klitoris er en lille ”tap”, der sidder øverst oppe, hvor de indre kønslæber mødes. Du kan læse mere om klitoris her og den første gang her.
Hvis du har flere spørgsmål, er du også velkommen til at ringe herind på 70 20 22 66 eller skrive på chatten hverdage mellem 15-19.
Hilsen,
Sexlinien XX11