Spørgsmål:
Jeg skal til Thailand og rejse i 3 uger. Men jeg gider ikke skulle stå op klokken 3 om natten for at tage min minipille, da tidsforskellen jo er ret stor. Kan jeg bare starte på at tage pille på et andet tidspunkt og så vender min krop sig til det? Eller er der ikke noget at gøre, nu hvor jeg er startet?

Svar:
Hej! Du kan tage to minipiller den første dag på ferien og så fortsætte på samme tidspunkt dagligt ferien igennem med en enkelt minipille, så er du beskyttet. Og det samme kan du gøre, når du kommer hjem igen. Først dag hjemme tager du to piller på dit normale tidspunkt, hvorefter du er tilbage på en minipille dagligt fra dagen efter.
Vi håber, du får en god ferie - og har du flere spørgsmål, kan du skrive igen eller du kan ringe eller chatte med os.
Hilsen Sexlinien, XX7.