Spørgsmål:
Jeg er forlovet til en psykisk syg mand, vi har været sammen i 3 år men jeg har stadig en flamme for min eks og vil rigtig gerne have sex med min eks da jeg trænger til “noget nyt” seksuelt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre min eks har også problemer men ikke psykisk på samme måde som min forlovede

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Har du overvejet at snakke med din forlovede om, at du trænger til "noget nyt" seksuelt, og at du har tanker om at have sex med din ekskæreste? Det kan være en god idé at være enig med sin forlovede/kæreste om, hvem man gerne må have sex med i sit forhold. Nogen lever i det, man kalder et monogamt parforhold, og har kun sex med hinanden. Andre åbner forholdet op på forskellige måder og lever i det, man kan kalde polygame forhold. Der er mange måder at leve i polygami på. Man kan åbne forholdet op og sige, at man må have sex med hvem som helst. Det kan også være, at man aftaler at man må flirte, kysse, røre ved andre - men ikke have sex med andre end hinanden. Andre aftaler i sit forhold, at man gerne må gå på dates med andre. Der er igen nogle, som aftaler at man gerne må have andre kærester end kun hinanden.
Under alle omstændigheder er det en god idé at tale sammen om, hvordan I vil være kærester og hvem I må kysse med og have sex med i jeres forhold, inden man gør hinanden kede af det. Hvis din forlovede ikke synes, at I skal have sex med andre end hinanden - men du gerne vil det - så kan du overveje, om du fortsat vil være kærester med ham? Eller om du hellere vil udleve dine seksuelle lyster til andre?
Vi håber at svaret her var en hjælp. Ellers er du velkommen til at skrive ind igen. Du kan også chatte med os eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem kl. 15-19. XX105