Spørgsmål:
Hej Sexlinien Jeg har i en uge ca. haft en knop af en slags lige under skedeindgangen, nok nærmere ved skamlæberne. Den er ikke så stor, men den gør lidt ondt når jeg prikker til den. Jeg ved ikke hvad det er, men tænker at det muligvis kunne være en bums. Men jeg er ikke sikker, derfor vil jeg gerne høre hvad I tror det er

Svar:
Kære dig.
Det er svært for os at sige med sikkerhed hvad det er, når vi ikke kan se den. Det kan sagtens være en bums, knop eller lille byld som i langt de fleste tilfælde går væk af sig selv. Men hvis du har haft ubeskyttet sex, kan det også være tegn på en sexsygdom som feks kønsvorter.
Hvis du har haft ubeskyttet sex, vil vi anbefale at gå til lægen og få det tjekket. Og ellers - hvis det ikke går væk af sig selv, bliver større eller bliver mere ømt, vil det også være en god idé at tage til lægen.
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du meget velkommen til at kontakte os igen. Enten her på brevkassen, eller hos vores telefon og chatrådgivning. Nummeret er: 70 20 22 66. Vi har åbent på alle hverdage fra 15-19.
Bedste hilsner Sexlinien, xx136
Pige/Kvinde på _ år