Spørgsmål:
Hej. Jeg er testet positiv for klamydia. Det samme er min kæreste. Vi tog begge de to piller i går. Hvornår må vi have sex igen - og må vi have sex nu, hvis vi bruger kondom?

Svar:
Hej og tusinde tak for spørgsmålet!
Som hovedregel, anbefales der at man ikke dyrker sex imens man er under behandling, og én uge efter endt behandling. Det betyder, at skal I f.eks. tage medicin i en uge, før i afslutter jeres behandling, så skal i vente i ca. 14 dage før I kan begynde at dyrke sikker sex igen. I kan som sådan godt dyrke sex med kondom, mens I er under behandling, men I får et problem hvis kondomet springer, eller der går hul på, eller glider af - for så skal I hele behandlingen igennem igen, og det kan trods alt være lidt hårdt for kroppen at være på antibiotikakur, men det er selvfølgelig helt op til jer, hvad I vælger at gøre, nu har I bare fået lidt oplysninger med til jeres overvejelser.
Vi håber at I fik svar på spørgsmålet, og ellers er i meget velkommen til at kontakte os igen, enten her på brevkassen, eller via vores chat og telefonrådgivning, med åbningstiderne 15-19, på alle hverdage.
Bedste hilsener Sexlinien