Spørgsmål:
Min kæreste vil ikke have sex med mig. Hvad skal jeg gøre? Hun siger nej hver gang jeg spørger om vi skal have sex sammen, og jeg bliver ked af det hver gang hun siger nej.

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål!
Vi tænker først og fremmest at du skal lade vær med at spørge din kæreste hvis hun som du skriver, siger nej hver gang. Det må du respektere. Vi bliver nysgerrige på om i har snakket sammen om jeres lyster og hvad i tænder på seksuelt? Har din kæreste på noget tidspunkt haft lyst til i skulle have sex, eller har det været sådan hele jeres forhold?
Vi kan godt forstå du bliver ked af det når du har et ønske om at være sammen med din kæreste, men hvis din kærestes manglende lyst ikke altid har været der, så kan det måske skyldes psykiske faktorer som stress eller manglende velbehag med egen krop. Det kan også være sygdom, træthed eller dårlig kost. Der er rigtig mange ting der kan påvirke vores seksuelle lyst, og det er forskelligt fra person til person hvad grunden er. Vi vil derfor foreslå at i har en åben og ærlig snak om jeres situation uden at have et mål om at i så skal have sex, men at i simpelthen bare lige finder ud af hvad der er op og ned og hvilke forhåbninger i har i forhold til jeres fælles seksuelle rum. Vi vil rigtig gerne snakke mere med dig hvis du skulle få brug for det. Du er meget velkommen til at kontakte os pr. telefon på 70 20 22 66 eller på vores chat. Begge dele har åbent alle hverdage ml. 15 og 17.
Venlig hilsen
Sexlinien