Spørgsmål:
Hej sexlinien. Jeg har et simpelt spørgsmål. Hvad kan jeg skrive til en som siger/skriver at hun har det fint, men jeg kan mærke på hende at hun ikke har det fint?

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål! :)
Selvom du skriver at det er et simpelt spørgsmål, så er det måske ikke så simpelt endda. Vi kender ikke jeres relation, og hvordan I ellers kommunikere, så derfor kan vi heller ikke med sikkerhed vide, hvorvidt vores råd er brugbart.
Måske kan du starte med at skrive og spørge hende endnu engang, og hvis hun heller ikke svarer på det, så kan du prøve at skrive lidt mere uddybende til hende, og fortælle at du oprigtig gerne vil hører fra hende, og at du har på fornemmelsen at hun måske ikke har det så fint, og at du gerne ønsker hun skal vide, at du er der, hvis hun har brug for det. Så har du i hvert fald gjort det klart, at du er bevidst om, at alt måske ikke er okay hos hende, og at du står klar hvis hun ønsker det.
Det kan også være at hun bare har brug for at lukke sig selv lidt inde i et par dage, og lige håndtere sine problemer for sig selv, sådan har nogle mennesker det , og det må du selvfølgelig acceptere, hvis det er sådan det er.
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller skrive med en rådgiver på alle hverdage fra kl. 15 til 19, på telefonnummer 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien