Spørgsmål:
Hej. Hvis man er vant til at tage sin p pille om aftenen men hellere vil skifte til at tage p pillen om morgenen kan man gøre det med det samme eller skal man ændre tidspunktet efter en p-pille pause?

Svar:
Hej og tak for dig spørgsmål,
Du kan godt ændre tidspunktet, du tager din p-pille på så længe, at der ikke går længere end 36 timer fra, at du tog den sidste pille. Så du skal regne ud, hvor mange timer der vil gå mellem pillerne. Er det under 36 timer, er du fortsat beskyttet.
Du kan også ændre tidspunktet efter en pause, hvis du hellere vil det. Men det er helt op til dig.
Vi håber, at du kan bruge vores svar til noget. Ellers er du altid velkommen til at kontakte os på chat eller telefon: 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15:00-19:00.
Hilsen Sexlinien.