Spørgsmål:
Hej Jeg har et spørgsmål, jeg har fået blærebetændelse, jeg har ikke ondt eller noget,,, jeg er lidt i tvivl omkring sex? På min parter godt have oralsex på mig? Kan det smitte?

Svar:
Hej!
Tak for dit spørgsmål.
Selvom det ikke er farligt eller noget i den stil, så kan det godt være en god idé at vente til du ikke har blærebetændelse længere. Seksuel aktivitet kan potentielt irritere urinvejene og forværre symptomerne på blærebetændelse. Det er også muligt, at bakterier kan spredes yderligere under seksuel aktivitet, hvilket kan forsinke helingsprocessen. Almindeligvis er blærebetændelse ovre efter 3 dages behandling for kvinder, men for mange er det nok bare at se det an.
Vi håber, at svaret her er en hjælp. Ellers kan du chatte med os eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem kl. 15-19.
Mvh
Sexlinien, xx128