Spørgsmål:
Hej. Jeg ved at der findes forskellige kondomer med forskellig smag, størrelse og sådan noget. Men er der forskel på kondomers kvalitet? Kan man bare købe dem fra netto eller anbefaler i at købe et andet sted fra?

Svar:
Hej med dig, og tak for dit gode spørgsmål!
Kondomer kan købes på alle apoteker, i supermarkeder, på tankstationer, i kiosker, via internettet mv. Vi kan desværre ikke anbefale bestemte steder eller butikker herindefra, men måske du Google dig lidt frem til, hvad andre har haft gode oplevelser med? Eller spørge en god ven? Ellers kan du bare købe kondomerne, dét sted, du synes er tryggest eller nemmest for dig. De kondomer man kan købe i butikker og apoteker, behøver du ikke være bekymret for kvaliteten af. Det er måske mere et spørgsmål om præference, så du (og den du skal have sex med) kan prøve jer lidt frem og se, hvilken slags I bedst kan lide.
Det kan være vigtigt, at tjekke datoen på kondomet inden man bruger det, da de godt kan blive for gamle. Derudover så skal man være opmærksom på, at hvis man bruger en oliebaseret glidecreme, så skal kondomet være lavet af polyuretan.
Vi håber du kunne prøve svaret, du kan også læse mere om kondomer her
De bedste hilsner,
Sexlinien XX11