Spørgsmål:
Jeg tog en fortrydelses pille d. 6/11 og fik min mens d. 11/11. Nu sidder jeg så en måned senere og ikke har fået min mens til tiden er 10 dage over. Har ikke taget en graviditetstest endnu, men er det muligt at være blevet gravid hvis ikke jeg har har haft samleje siden? Nu hvor jeg har haft min mens en gang efterfølgende.

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Fortrydelsespiller indeholder en stor mængde hormon, og det kan også påvirke din normale menstruationscyklus. Derfor er det ikke unormalt, at din menstruation kommer enten lidt tidligere eller senere end normalt.
Det vil stadig være en god ide at tage en graviditetstest for at være på den sikre side.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Du er også altid velkommen til at kontakte os igen på telefon eller chat, hvis vores svar har givet anledning til flere spørgsmål.
Sexlinien