Spørgsmål:
Hej jeg er næsten lige starter på minipiller og min mens kom en uge efter start, efter de tre måneder er gået minipiller skal jeg have sat en hormon spiral op men ville jeg så komme til at opleve mens igen forny eller vil den blive ophørt?

Svar:
Hej med dig
Når du får hormonspiral kan du opleve, at du bløder mindre eller din blødning ophører. Det er dog kun hver 5. der oplever, at de fuldstændig stopper med at bløde. Så det kommer helt an på, hvordan din krop reagerer ift. spiralen. Du kan også opleve, at du får pletblødninger de første måneder – det betyder, at du bløder en lille smule, selvom du ikke har menstruation. Pletblødninger plejer at gå over af sig selv.
Vi håber, at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX134