Spørgsmål:
Hej Sexlinien. Jeg har et spørgsmål omkring Klamydia. Hvordan det smitter og symptomer kender jeg godt til, men mit spørgsmål er om man ved hvordan sygdommen er opstået? Eksempel, hvis en person uden klamydia har haft sex med flere personer som heller ikke har sygdommen, kan den så godt opstå af sig selv? Håber i forstår mit spørgsmål, har prøvet at søge mig frem til svaret men uden held.

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Det er et rigtig godt spørgsmål. Men der skal være en klamydiabakterie, som kan dele sig og lave en større bakteriekoloni. Og den opstår ikke ud af den blå luft fordi man har sex. Så man får klamydia fra andre, der selv er blevet smittet med klamydiabakterier, som de kan smitte videre med.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109