Spørgsmål:
Hej jeg er en pige på 16 år, når jeg onanerer så bliver min finger sådan helt hvid og det gør mit intimt område også jeg vil bare vide hvorfor sker det efter jeg har haft en sprøjte orgasme så sker det?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Der er højst sandsynligt en ganske naturlig forklaring på, hvad det hvide på dine fingrer og i dit intimområde er, nemlig skedesekret eller udflåd. Skedesekret kan både være lidt gennemsigtigt, men også mere hvidligt som du beskriver det. Skedesekretet produceres som regel fordi man bliver tændt/liderlig/ophidset, og fungerer som naturlig smørrelse, så det er mere behageligt at røre sig selv dernede. Udflåd derimod, produceres konstant, og gør som regel ikke skeden våd som sådan, men mere fugtig. Udflåd fungerer som naturlig rensemiddel, og til at holde de sarte slimhinder fugtige, der der ellers meget let ville opstå rifter og smerter. Mange oplever at de får ekstra meget sekret fra skeden i forbindelse med en orgasme, og nogle sprøjter faktisk også engang imellem - her er det som regel mere en slags tyndflydende væske, som ofte er mere gennemsigtig, men kan også være lidt hvidlig. Så det er svært at sige, præcis hvad det hvide er hos dig. Men vi er ret sikre på at det enten er skedesekret, udflåd, eller den kirtelvæske der kan komme når man får en sprøjteorgasme.
Hvis det begynder at blive meget hvidt, og nærmest grumset, og du måske samtidig oplever kløe og irritation, så er der en risiko for, at det kan være svamp, og så vil det være en god idé at blive tjekket hos din læge, eller søge vejledning på apoteket.
Vi håber svaret giver mening, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også altid ringe, eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19, på telefonnummer: 70 20 22 66.
De bedste hilsener Sexlinien