Spørgsmål:
Hver gang jeg læser noget om g-punktet tænker jeg på at jeg vist selv har fået det "ramt" en gang, men kun en gang. Og har ikke "fundet" det siden. Sidste skoleår gik jeg på efterskole og skulle en weekend sove med en anden pige end min roomie for min roomie og den anden piges roomie var taget hjem på weekend men mig og den anden pige ville blive på skolen. Inden vi skulle sove spurgte hun om hun måtte give mig finger inden vi skulle sove og det måtte hun selvfølgelig gerne. Og der tror jeg altså hun ramte g-punktet på et tidspunkt for jeg "exploderede" nærmest så den anden pige blev helt bange. Det var en meget anderledes orgasme end når jeg får en klitorgasme. Men siden har jeg ikke selv kunnet finde det der g-punkt og jeg har jo også været sammen med drenge, og deres ting eller fingre har heller ikke "fundet" det. Jeg sov desværre kun med den anden pige den ene gang. Det irriterer mig lidt jeg ikke kan finde det igen for nu har jeg jo oplevet hvilken virkning det kan give. Er der nogen råd til hvordan jeg kan finde det igen eller skal jeg bare være tilfreds med klitoprgasmer?

Svar:
Hej, og tak for dit spørgsmål!
Det lyder jo som om, at du har haft en rigtig dejlig oplevelse med pigen fra efterskolen, hvor du mærkede en ny følelse i kroppen. Men vi kan da godt forstå, at det irriterer dig lidt, at det ikke er sket igen siden, selvom du har prøvet at finde det samme sted!
Det kan godt være svært at finde eller ramme sit G-punkt, når man ikke har gjort det før. Og det er også forskelligt, hvordan det føles for folk at blive rørt der, og det er ikke alle der har et særligt punkt som føles godt eller anderledes. Det kan også være lidt svært at finde det ud fra ting man læser, fordi det nogle gange bliver beskrevet forskelligt.
Man siger, at G-punktet sidder 2-5 centimeter inde i skeden ud mod maven eller ’forvæggen’. Det kan føles som en glat lille pude på størrelse med en mønt eller som et lidt nubret/knoppet område. For nogle kan det føles som resten af skedevæggen, altså indersiden af skeden.
Det kan være nemmest at ramme det ved at lave en ’kom-her-bevægelse’ med 1-2-3 fingre. Hvis man har sex med en anden person, kan man prøve at få dem til at lave denne bevægelse i området, og hvis man har penetrationssex/pik-i-skide-sex/omslutningssex kan man prøve sig frem med nogle forskellige stillinger, og se hvad der føles bedst. Der findes også en masse sexlegetøj, som er designet med en krumning, så det skulle være nemmere at stimulere G-punktet med.
Forskere er ikke helt enige om, hvad det egentlig er for noget med det G-punkt. Men man siger at det er en erogen zone, som folk med skede har, og at det nok hænger sammen med at man rammer klitoris, når man stimulerer området mod maven. Klitoris er nemlig meget større inde i kroppen, end det klitorishoved, som man kan se og røre ved udenpå. Inden i kroppen har klitoris svulmelegemer, som bliver spændt når man er tændt, og bliver stimuleret, og dem kan man ramme inde fra, når man har sex. Derfor kan man faktisk også sige, at skedeorgasmer og klitorisorgasmer måske er det samme i forskellige variationer?
Der er altså masser af ting du kan prøve dig frem med, og selv hvis du ikke får helt præcis samme følelse som da du var sammen med pigen fra efterskolen, så kan det jo være, at du oplever noget andet nyt og rart?
Vi håber meget, at du kan bruge vores svar til noget. Du er også altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66, alle hverdage mellem 15.00-19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinien
Pige/Kvinde på _ år