Spørgsmål:
På film og sådan ser man tit at to elskende kommer samtidig. Det er noget jeg virkelig godt kunne tænke mig at prøve men det er aldrig lykkes. Enten kommer min partner noget før mig eller også er det omvendt. Og det skal siges at jeg altså også et par gang har prøvet at være sammen med en pige hvis vi har været fulde men der er det heller ikke lykkes. Jeg ku virkelig godt tænke mig at dele den der jubelfølese med ens partner der så samtidig har den samme jubelfølese og sammen skrige det ud men det vil bare ikke rigtig lykkes. Er det almindeligt nok, kan det komme med øvelsen eller er det bare noget man oplever på film?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Det er rigtigt at på film, ser man ofte at de to elskende får en orgasme på samme tid.  Men de store hollywoodfilm er ikke virkelighed. Tingene er som regel mere overdrevet, vilde, dramatiske osv. Da det netop skal være underholdene og dragende. Du vil heller ikke se mange passionerede filmscener, hvor man lige ser at der bliver taget et kondom på, eller ben der kramper, skedeprutter osv. Lige som i porno, er den sex der fremstilles i de store romantiske film langt fra hvordan sex i virkeligheden er.
Vi kan nu sagtens forstå, at du godt kunne tænke dig at dele denne jubelfølelse med et andet menneske. Det er heller ikke umuligt, men for de fleste er det svært, og det er langt fra alle der nogensinde bliver i stand til at time deres orgasmer.
Det kræver ofte at man har et stort kendskab til sin krop, og kan finde ud af at kontrollere sin orgasme nogenlunde. F.eks. at man kan mærke når man er tæt på, og så er i stand til at holde orgasmen tilbage, indtil partneren er klar.  Det kan også være en god fordel, hvis man kender sin partner rigtig godt, og lære at aflæse deres krops signaler. Samtidig er det også som regel vigtigt at man føler sig tryg og afslappet.
Men du har helt ret i, at det allermest er noget der foregår på film.
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med os. Vi har åbent på alle hverdage ml. 15 og 19. Telefonnummer: 70 20 22 66
Bedste hilsner Sexlinien