Spørgsmål:
Hej jeg har et spørgsmål, kan en bred antibiotika test påvirke en hiv test, jeg har fået 5 behandlinger af antibiotika, og har fået taget 2 hiv test. 1. Var efter 2 måneder og 2. Var 4 måneder efter. Og man har stadig ikke Funder ud af hvad jeg fejler alle kønssygdomme test er negative, men har en masse symptomer, ved købsdelene og huden.

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål!
Vi forstår dit spørgsmål, således at du ønsker at vide om bredspektret antibiotike kan påvirke dit resultat af hivtesten. Du må endelig skrive igen, hvis dette ikke er korrekt forstået.
Her hos Sex og Samfund er vi desværre ikke uddannet læger, og derfor kan vi ikke give dig et klart svar på dit spørgsmål. Det ville dog være mest sandsynligt, at din læge eller anden sundhedsfaglig person allerede ville have informeret dig, hvis antiobiotika behandlingerne har indflydelse på dine testresultater.
Vi kan godt forstå, at det må være enormt frustrerende at have en masse symptomer, uden at vide hvad årsagen er. Men forhåbentlig får du snart afklaring på hvad dine symptomer skyldes, så du har noget at forholde dig til, og kan opstarte evt. behandling.
Vi håber at du kunne bruge svaret til noget, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også kontakte os via vores chat eller telefonlinje. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19 på telefonnummer: 70 20 22 66
Bedste hilsner Sexlinien