Spørgsmål:
Jeg har lige haft to forkølelsessår to forskellige steder på mine læber med to ugers mellemrum. Det er nu næsten 14 dage siden jeg fik det andet forkølelsessår. Jeg har læst, at det kan tage op til 10 dage, før forkølelsessåret er helt væk. Hvornår kan man sikkert udføre oralsex på sin partner efter man har haft et forkølelsessår, og hvor mange dage skal der ca. gå fra den udbruddet skete?

Svar:
Hej, tak for dit spørgsmål.
Vi anbefaler at der går et par dage til en uge efter at såret fra forkølelsessåret er helet, før man begynder at kysse og give oralsex igen. Så det handler om hvornår såret er helet og ikke så meget om hvornår udbruddet skete. Da dit udbrud er 14 dage gammelt og det ofte er helet efter 10 dage, er det snart sikkert for dig at udføre oralsex igen.
Du kan læse mere om forkølelsessår her  .
Vi håber dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen, eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien