Spørgsmål:
Hej Min kæreste gennem 6 år har rejsningsproblemer grundet sukkersyge, for højt blodtryk osv. han bruger potenspiller. Ikke altid når vi er sammen og jeg forstår ikke hvorfor da jeg tit må gøre ham færdig med hånden. Til gengæld har jeg opdaget at de forsvinder når vi ikke er sammen. Jeg tror ikke han ser andre men ved at han ser en del porno så jeg tror at han bruger dem dér. Men hvorfor? Er det ikke vigtigere at kunne holde den kørende med mig end alene? Han drikker desværre i perioder også lidt for meget. Hvad har I af erfaringer? Han er 54 år. Den frustrerede.

Svar:
Hej. Tak for dit spørgsmål!
Det lyder til der er flere ting på spil. Ja, desværre kan man godt opleve rejsning problemer, som du selv skriver, når man har diabetes og forhøjet blodtryk. Og som du skriver kan alkohol også have indflydelse på rejsningen. I forhold til det med at du ofte må gøre ham færdig med hånden, kan det godt være at han oplever større problemer med sin rejsning i bestemte stillinger eller ved bestemt slags sex, måske kunne i imødekomme det ved at prøve en anden stilling eller ved at have sex på en anden måde, som du selv skriver med hånden, eller munden eller noget helt tredje.
Det er jo svært at sige hvorfor han bruger potenspillerne oftere når han onanere, men det kan jo være at han har sværere ved at få rejsning her, så derfor bruger dem der.
Det ville også måske være en god idé at i snakkede sammen om jeres sex, hertil kunne du være nysgerrig på, hvad i kan gøre for at hjælpe ham eller måske snakke med ham om hvordan han bruger dem, hvis han bruger dem, når han onanere.
Håber det hjælp lidt på din problematik. Ellers er du altid velkommen til at ringe ind på 70202266 imellem mandag-fredag kl. 15:00-19:00 eller skrive til os på chatten.
Med venlig hilsen,
Sexlinien, XX19