Spørgsmål:
Hej Brevkasse. Hvis man er sammen med en anden fyr/mand og både ham og jeg er 110% sygdomsfri, vil man så stadig kunne udvikle en kønssygdom og derefter blive sygdoms ramt ved ubeskyttet sex med evt. sæd i endetarm eller mund? Vh. Den Biseksuelle

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Man kan ikke udvikle sexsygdomme, hvis de ikke er tilstede i kroppen allerede. Så hvis i begge er 110% sygdomsfri, burde i ikke kunne smitte hinanden. Men der kan være en lille mulighed for, at en af jer faktisk har en sygdom tilstede i jeres krop, bare uden den er blevet opdaget. Men det lyder til, at hvis i ikke har sex med andre eller beskyttet sex med andre, at i godt kan have ubeskyttet sex med hinanden.
Hvis du har nogle uddybende eller andre spørgsmål, kan du altid ringe til os på 70202266 eller skrive til på chatten. Vi har åbent mandag-fredag fra 15-19.
Bedste hilsner
Sexlinien XX19