Spørgsmål:
hej jeg er en mand på 27, jeg skriver da jeg føler mig sexuelt frustreret, jeg har en kone, hvor vi lige pt. er i øst og vest omkring sexuelle behov, vi har meget dialog omkring det, da vi også har barn på et halvt år og en på 3 år. siden vi fik den ældste er vores sexliv dalet og gik fra 3-5 gange om ugen (dengang ønskede jeg også mere) til måske 1 gang i måneden, dette har gjort at min sexlyst er fløjet i maks overdrive hele tiden og har været det i snart 3 år, jeg kan sagtens fungere normalt men jeg føler hele tiden en lyst, selvfølgelig ofte om sex, men andre gange er tanker om nydelse, som i lysten til at kigge på min kone nøgen hele dagen, eller holde ved hendes bryster nærmest timer af gange, hvis jeg fik lov, eller snakke om sex og alt, hvad der høre med, fantasier og lyster om hvordan man kunne udforske og kærtegne hindanden. jeg har ledt efter måder at stille min sult i form af sexuelle lydbørger af fiction, haram og erotik, såsom LITRPG - succubus serien af A.J markam eller Enthralled serien af Prax venter. hvor det mere eller mindre i sektioner bliver detajleret porno på bog, det kan være visuelle noveller til pc, hvor omdrejningspunktet også er sex, hvor hovedpersonen har en historie man følger og man skal tage de rigtige valg for at ende i seng med forskellige kvinder, med hver deres historie. Ellers kan det være alm. porno, ikke altid for at spille den af, men jeg finder det utrolig tilfredsstilende at se på kvindekroppen i den form for erotik, jeg elsker at se den nøgne krop og historen bag en god porno eller en visuel novelle, fordi det er frækt og interessant på samme tid. jeg føler tit jeg længdes efter min kones krop, så som at røre hende eller at smage hende, men jeg ville heller ikke overskride hendes grænser og jeg lader selvfølgelig være, men tanken og lysten er der stadig og den forsvinder sjældent ved selv nydelse. jeg er vild med sex, den nøgne krop, fantasierne, lysterne osv og det er ikke kun min egen selvnydelse jeg efter, ofte vil jeg gerne bare give hende oral eller sidde til en film og røre hende mellem benene uden fokus på hun skal komme, men blot for at røre, mærke og være nysgerrig. det som jeg måske søger, er at jeg føler mig måske lidt unormal, ensom, tom for ideer til at hun måske kunne få lysten til at være mere med på ideerne, snakkene og nydelsen. Det er være at være øst og vest er svært, når jeg skal respektere hendes grænser om mindre berøring og sexual adfærd, når mine behov aldrig er udfyldt og det at spørge næsten er et overgreb da hun skal gøre noget hun ikke har lyst til for at udfylde mine mine behov. Vi prøver forskellige ting så hun kan møde nogle af mine behov uden at overskride hendes egne grænser. jeg forstår ikke hvorfor min lyst / labido / tanker har omfagnet hele den erotiske verden i tagt med at jeg har fået mindre nydelse over årene. Tak fordi i / du har taget tiden til at læse den lange besked.

Svar:
Hej med dig
- Og mange tak for dit spørgsmål!
Jamen det lyder heller ikke som noget der kan løses med en kort bemærkning. Og måske er der heller ikke én klar løsning, men en chance for at prøve at forstå hinanden og sig selv bedre. Parforhold og sexliv mellem partnere udvikler sig over tid, og det samme gør vi mennesker. Vi kan ikke undgå at ændre udseende eller vaner som tiden går, for kroppen og verdenen forandrer sig omkring os, om vi vil det eller ej. Så det giver rigtig god mening at to små børn rykker på nogle vaner, og skaber dilemmaer hvor man kommer ud for at gå på kompromis med sine ønsker og lyster.
Vi kan godt forstå at det ikke er let, hvis du føler dig alene med dine lyster og din interesse i rollespilsscenarier om sex. Og man kan jo sagtens være sammen af alle mulige andre grunde end sexlivet. Sex er noget som kan genoplade mennesker, men det er ikke altid at to mennesker har lyst til det samme i én bestemt periode. Så det kan være at din lyst er din egen, og din kone ikke kan møde dig der hvor du håber. Men et stykke af vejen kan hun måske godt finde lyst til at være med på nogle af dine ønsker. Men så kræver det højst sandsynligt tålmodighed og åbenhed fra dig om, at det er din egen lyst du fortæller om, og ikke en pligt du pålægger hende at opfylde. Vi tror det ville kunne få hende til at bakke baglæns, hvis hun føler du forventer noget bestemt sex fra hende. Hvis du tør at sænke dine forventninger til hende, så kan det være hun føler mere lyst til at gå med på initiativer om sex og kropskontakt. Start gerne i det helt små, og prøv at forvent så lidt som muligt. Hvis hun mærker at hun ikke skuffer dig, så har hun ikke noget at miste ved at gøre det hun nu føler for på dagen.
Behov kan jo være mega forskellige i et forhold, og hvad der fylder super meget hos dig, fylder måske meget lidt hos din partner. Det kan være så frustrerende, men det er også godt at vide, at man kan se vidt forskelligt på situationerne i forholdet. På den måde kan man pille lidt at bebrejdelserne ud af ligningen, for din kone vil sikkert mega gerne gøre dig glad og møde dine behov. Måske er der grunde til at hun ikke mærker lyst til sex, eller et andet behov overskygger hendes mulighed for sexlyst: hverdagspraktik, tid med børnene, forældreroller, arbejde, tidspres, altmuligt... Måske er hendes lyst til kropsligt nærvær og sex drevet af nogle andre tidspunkter eller måder at røre hinanden: massage om aftenen, morgenhygge i dynerne i weekenden eller andet.
- Det kan være at I kan tale om jeres behov og ønsker i forholdet, uden at kræve løsninger fra den anden, men bare at blive lyttet på. Det er mest sandsynligt at I gerne vil gøre livet mere nydelsesfuldt og energifuldt for hinanden. Og hvis man føler at man mærker en mulighed for at glæde sin partner, uden at skulle være bange for at skuffe eller blive tvunget, så tænker vi at det kan være motiverende nok i sig selv.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109