Spørgsmål:
Hej Sexlinjen Jeg er en dreng på 20, af og til har sex med fyre, og har snakke med en jeg ser om at prøve sex unden kondom. Og derfor vil jeg høre om, hvis begge ikke udmilbart fejler noget, hvor stor sandsynlige der er for at få en sexsygdom, hvis man ikke bruge kondom når vi har analsex? På forhånd tak

Svar:
Hej. Tak for dit spørgsmål.
Hvis I begge er blevet tjekket for sexsygdomme og ikke fejler noget, er der ikke noget, der forhindrer jer i at have ubeskyttet sex. Det vil dog være en rigtig god idé at I begge bliver tjekket for sexsygdomme, inden I har sex. Dog er det altid en god idé at bruge kondom. Det er der flere grunde til udover risiko for oversørsel af sexsygdomme. F.eks. er det en god idé at bruge kondom ved analsex af hygiejne-mæssige årsager. I kan finde guides, tips og mere information om analsex her
Vi håber, at du har fået svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at skrive eller ringe herind igen på hverdage mellem kl.15-19 på tlf: 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien