Spørgsmål:
Jeg sidder nogen gange og ser serie sammen med min kæreste (14) og der kan jeg godt finde på at sidde og lege lidt med hans pik imens. Men det undre mig at hans forhud ikke kan trækkes ned om "hodet" . Min lillebror fx er kun 12 men han kan sagtens trække forhuden ned. Jeg har ikke sagt noget til min kæreste for han skal jo ikke tro jeg synes hans pik er unormal, men skal forhuden ikke helst kunne trækkes tilbage på en pik eller gør det ikke så meget eller er det noget der måske kan komme senere?

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål. Dejligt du er opmærksom på din kæreste.
Det er helt rigtigt at forhuden skal kunne trækkes tilbage, men der er en del unge som oplever, at forhuden er for stram. Dette kaldes forhudsforsnævring. Heldigvis er det en problematik, der er relativt nem at afhjælpe. Forhudsforsnævring betyder, at forhuden er lidt for stram, og kan give udfordringer i forhold til at kunne trække forhuden henover pikhovedet, og kan gøre ondt når man prøver. Der findes flere muligheder at behandle dette på, men uanset hvad kræver det en tur til lægen, da de skal vurdere situationen.
Vi håber, du kan bruge svaret. Ellers er du velkommen til at skrive igen eller ringe på 70 20 22 66 på hverdage mellem 15 og 19.
Bh Sexlinien, Xx136
Pige/Kvinde på _ år