Spørgsmål:
Jeg går på efterskole her i 10. Jeg har en kæreste derhjemme og vi diskuterede vores forhold inden jeg skulle afsted for det er jo ikke uproblematisk at være så meget væk fra hinanden og vi var i tvivl om vi skulle fortsætte. Men vi aftalte at prøve selvom jeg også vidste at fristelserne kan være store på en efterskole og mit behov jo er der. Det går også okay. Jeg har været hjemme nogen weekender og der har jeg været sammen med ham. Sidste weekend blev jeg på skolen som jeg gør nogen gange for vi skulle øve noget. Men behovet var der jo og jeg fandt sammen med en pige jeg har fået et ret tæt forhold til, på et ledigt værelse og vi hjalp lige hinanden med vores sexualitet og hjalp hinanden til en orgasme og til noget ømhed. Ved ikke om det behøver betyde noget for forholdet til min kæreste?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Det behøver ikke betyde, at I ikke kan fortsætte jeres kæresteforhold. Hvis du mærker et behov for at udforske dit sexliv, så er det mega svært at vente et helt efterskoleår, før man igen kan udforske og nyde sexlivet med en anden.
Det lyder som en klassiker inden for langdistance-forhold. Man er langt fra hinanden, men der er jo nogle som er der, hver dag. Og de kan jo nogle gange ende med at erstatte det man havde med sin partner. Men, det er jo også muligt, at man har det bedst med at blive sammen, uanset hvor lang afstanden er. Men, der er kun dig og din kæreste, som kan mærke, hvad I har det bedst med at gøre. Du kan prøve at spørge din mavefornemmelse, hvordan du ville have hvis du gjorde det ene, eller det andet.
- Man har jo også privatliv, selv for sin kæreste, og det er dit valg, hvad din kæreste skal vide om efterskolen. Hvis det skaber splid imellem jer, så kan du overveje at betro dig til din kæreste. Måske behøver det ikke betyde at I ikke skal være sammen.
Det lyder som om din sexlyst er kommet for at blive, og det er rigtig fedt at du udforsker den.
Du kan se på hvordan du har lyst til at gøre fremover: sammen med kæresten (derhjemme/ online), eller sammen med nogen nye mennesker, eller onani i dit eget selskab.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109