Spørgsmål:
Min kæreste er jeg er 2 piger. Vi havde sex tideligere men senere på dagen får jeg lyst igen til at give hende nydelse. Men hun sagde flere gange nej og jeg blev ved med at presse på. Hun siger giv mig en god grund til vi skal gøre det igen og jeg giver hende svaret. Så på en måde får jeg lov til at rører hende lidt og så spørger hun mig hvorfor bukserne ikke er taget af. Så vi tager den af og dår går lidt tid før før hun begynder at sige ik mere. Jeg blev ved selvom hun ik sagde mere fordi jeg troede det var en del af nydelsen af at jeg skulle dominere hende så jeg blev ved. Men så kunne jeg godt mærke at hun mente og jeg reagere sur fordi jeg ikke forstod det første gang. Så nu føler jeg at jeg har lavet et sexuelt overgreb. Jeg føler mig klam og afsky og kan ik tilgiv mig selv. Selvom min kæreste har tilgivet mig men stadig har ondt i maven over mit overgreb. Jeg elsker hende og vil aldrig gøre hende ondt. Jeg ved ik hvordan jeg skal håndtere det føler at hun skal hade mig, ik tilgiv mig og gå fra mig for sådan en idiot som mig. Er rigtig ked af det og livet giver ik mening for mig fordi jeg så en anden side af mig selv jeg aldrig har set før og kommer ik til at se den igen.

Svar:
Hej med dig, og tusinde tak for din besked :)
Først og fremmest, vil vi virkelig anbefale dig at ringe ind, enten til os eller til en anden rådgivningslinje, da det er en meget kompleks situation din kæreste og dig befinder jer i.. Vi kan ikke vide, hvordan jeres relation eller sexliv ellers er. Har I før haft seksuelle lege med dominans? Det er normalt, at selvom man er kærester, godt kan komme til at overskride hinandens grænser, og det er rigtig godt at høre at I sammen har talt om det der er sket. Når det så er sagt, så er det helt sandt, at et overgreb også kan være, hvis man presser sin kæreste til sex, som du beskriver, der er sket i det her tilfælde. I situationen har du tydeligt overtrådt din kærestes grænser, ved ikke at lytte til hende, og ignorere hendes nej. Som du selv siger, sidder du nu bagefter med en fornemmelse af ikke at kunne genkende dig selv, og at du har mistet kontrollen over dig selv i situationen. At vi mister kontrollen over os selv i et svagt øjeblik kan ske. Men hvis man under sex flere gange ignorere at en person siger stop, viser ubehag eller råber nej, fordi man simpelthen ikke er i kontakt med sig selv, og ikke formår at være opmærksom på den partner man er sammen med, så har man et problem, og det skal der gøres noget ved.
Du er nødt til at finde ud af årsagen til, at du kunne miste din egen selvkontrol i så lang tid. Det kan terapi måske hjælpe dig med. I Danmark har vi den rådgivning der hedder LevUdenVold, som du kan kontakte. De hjælper og rådgiver BÅDE voldsofre og voldsudøvere. Rådgivningen over telefonen er anonym, og medarbejderne har en bred faglig viden.
De har åbent 24 timer i døgnet på telefonnummer: 1888. Her er et link til deres hjemmeside: https://levudenvold.dk/hjaelp-og-radgivning/national-hotline/ .
Det kan være meget svært at tilgive sig selv, når man har gjort noget, som man aldrig havde troet man ville gøre. Men hvis du forsøger at gøre noget ved dit problem og tage dig selv alvorligt, så vil du højst sandsynligt opleve, at du med tiden får nemmere ved at tilgive dig selv, men det kræver at du tager ansvar for din handling, og gør alt hvad du kan for at undgå at det nogensinde skal ske igen. Vi tænker, at du faktisk lige nu vil have rigtig meget gavn af at søge hjælp, da det lyder til at det ikke er længe siden at episoden skete. Samtidig kan din kæreste også søge hjælp, da det er meget vigtigt at man får hurtig hjælp efter et overgreb. Vi vil anbefale at I starter med at få hjælp hver for sig, men måske senere i et terapeutisk forløb kan få terapi sammen.
Vi har som sagt ikke så mange oplysninger, og kan derfor ikke give dig en særlig fyldestgørende rådgivning. Vi vil dog meget gerne tale med dig (eller din kæreste), hvis du har lyst. Vores telefonnummer er 70 20 22 66. Du kan også chatte med os. Vores åbningstider for både chat og telefon er alle hverdage fra kl. 15 til 19.
De bedste hilsener Sexlinien