Spørgsmål:
En af mine venner sendte mig børneporno Hej en af mine venner sendte mig børneporno og nu har jeg det meget mærkligt med mig selv men ved ikke hvorfor jeg har det sådan hvad kan jeg gøre for at føle mig normalt igen og glemme det der er sket

Svar:
Hej, tak for din henvendelse.
Det kan være meget ubehageligt, hvis man ved et uheld kommer til at se en video som omhandler overgreb på børn. Børnepornografi er ulovligt og din ven gør noget kriminelt ved at sende det videre til jer, også selvom det bare skulle være ”for sjov”. Børneporno skal man faktisk anmelde til politiet, når man opdager det.
Vi kan godt forstå at du er blevet påvirket af at se det, du har set. Vi vil råde dig til at tale med nogen om hvordan du har det og om dine tanker om det du har set. Det hjælper at dele sine tanker om det der er svært med andre som man er tryg ved. Derudover er det en god ide at bruge tid på det som plejer at gøre dig glad, for at det du har set, kan komme lidt i baggrunden.
Vi håber at dette kunne hjælpe dig. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage mellem 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinjen