Spørgsmål:
Hej Har været i byen torsdag drik rigtig meget efter jeg slog op med kæresten, men mødte en fyr vi snakkede og festede, drik men han var meget påtrængende og da jeg vil på wc følgte han efter og vil have sex med mig. Gik med til det men nok mere pga jeg var i chok og hade bare lyst til at skulle væk men kroppen kunne ikke, ved ikke om han har kommet noget i min drink for dagen efter kunne jeg intet husk kun at jeg hade blå mærker på armen..

Svar:
Hej og tak for din henvendelse!
Det lyder som en virkelig volsom, og ubehagelig oplevelse du har haft. Det er godt skriver til os.
Du mødte en fyr i byen som var meget påtrængende i hans adfærd- og gerne ville have sex med dig, og det havde du ikke givet samtykke til at du ville.
Derfor har du ikke haft sex frivilligt. Da han har udnyttet at du var i en sårbar situation, og ikke kunne give et samtykke til at have sex med ham.
Det er vigtigt at sige at man altid kun skal have sex med nogle fordi man har lyst, og det er altid er helt i orden at sige nej, også selvom man har drukket alkohol. Man skal aldrig føle sig presset til, og have sex med nogle man ikke har lyst til. Det er heller ikke okay, at nogle udnytter en såbar situation til at have sex med nogle.
Derfor anbefaler vi, at du kontakte Center for voldtægtsofre. De vil kunne hjælpe dig videre, og vil kunne svare på alle dine sprøgsmål. Center for voldtægtsofre har flere adresser i hele Danmark. Du kan besøge deres hjemmeside på www.voldtaegt.dk. Her kan du finde oplysninger om, hvor deres afdelinger ligger, så du kan finde den der er tættest på dig.
I forhold til at du har slået op med din kæreste, er du ked af det? Du skriver at du er gik i byen, og drak dig fuld efter du havde slået op med din kæreste, måske du gjorde det fordi du var ked af det?
Det er en stor ting i ens livs når man slå op med kæreste, det er derfor helt naturligt at være ked af det. Måske du har en veninde, eller en anden person i dit liv som du kan snakke med det om, hvor du ikke har drukket alkohol.
Hvis det ikke var svar - eller du bare godt kunne tænke dig at høre mere - er meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe til på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien xx23