Spørgsmål:
hej jeg er en dreng på 15 og kan ikke stoppe med at onanere jeg går det hele tiden selv i timerne og når jeg sider i sofaen der hjemme

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål.
For det første, er det normalt, at have lyst til at onanere. Særligt i puberteten oplever mange - specielt drenge, at man tænker meget på sex, og onanerer ofte. Det er selvfølgelig et problem, hvis du oplever ikke at kunne have undervisning uden at skulle onanere.
Hvis det er så styrende en faktor for dig, at det kan være svært at lave sociale aktiviteter uden at onanere, eller som du skriver, ikke kan lade være med en onanere i klassen, kunne det være du skulle overveje at få noget hjælp til hvorfor dit behov er som det er, for det kan handle om flere ting. Og det er der hjælp til.
I så fald vil vi anbefale dig at gå til egen læge, som vil henvise dig videre til det rette tilbud, hvis lægen vurderer der er behov for dette.
Vi håber det var svar på dit spørgsmål. Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at skrive på chatten eller ringe herind på 70 20 22 66 på hverdage mellem 15-19.
Hilsen Sexlinien, xx136.