Spørgsmål:
Hej. Jeg har et spørgsmål angående blowjob. Min kone og jeg været sammen i næsten 2 år. I starten af vores forhold var det meget grænseoverskridende for min kone med blowjob og bare i det hele taget at røre min penis. Så det tog lang tid før hun var rigtig klar på det og syntes at det var dejligt. Men nu har hun ikke gjort det i snart et halvt år tror jeg og det er blevet noget vi bare ikke snakker om. Jeg har lysten til det, men måske ikke min kone så meget. Hun er mere tilfreds hvis vi "bare" har sex og jeg rør ved hende og hun gir mig handjob. Hmm har prøvet at spørge hende ind til det om hun har lyst, men hun afviser lidt. Men der var jo en periode hvor hun kunne lide der og også kunne lide at give det til mig. Hvad er der sket i mellemtiden? Hvordan tager man snakken? For hun skal jo også have lyst til det. Er måske mere nysgerrig på at prøve flere ting, end hun er..? Håber i kan hjælpe.

Svar:
Hej med dig, og tak for dine spørgsmål!
Det er meget almindeligt, at man kan have lidt forskellige idéer om, hvordan man gerne vil have sex i et parforhold. Og som du selv skriver, skal man begge have lyst til den sex man har. Du stiller et par forskellige spørgsmål. Det er svært for os, at svare på, hvad der er sket i mellemtiden, for det ved din kone nok bedst. Men det kan være, hun ikke har så meget lyst til at give blowjobs lige nu. Det kan også være, at nogle andre ting gør, at hun f.eks. er usikker omkring det. Men den bedste måde, at finde ud af det, er nok, at få snakket sammen på en god måde. Når hun afviser det, hvis du spørger om hun har lyst til blowjob, kunne det være en idé, at starte snakken et andet sted? Måske kan du spørge hende, om hun er glad for jeres sexliv generelt, om der er nogle ting, hun har lyst til at prøve, eller nogle ting hun ikke kan lide/er usikker omkring?
Nogle gange kan det være nemmere at nærme sig hinanden, hvis samtalen starter et åbent sted. Du må selvfølgelig være klar på, hvis der er nogle ting, hun slet ikke kan lide eller har lyst til, ligesom du ikke skal føle dig presset til at gøre bestemte ting, hvis du ikke har lyst til dem. Men det kan også være, at I kan finde ud af nogle nye ting, I begge har lyst til at gøre sammen, og lære hinandens seksualitet bedre at kende.
Vi håber du kunne bruge svaret!
De bedste hilsner
Sexlinien XX11