Spørgsmål:
Kære brevkasse, Jeg er cis-kvinde og sammen med en cis-mand som jeg elsker meget højt. Vi oplever dog et problem når det gælder oral-sex. Han udtrykker at han gerne vil give mig oral, men der er ikke rigtig handling på det. Hver gang jeg bringer det op, har han det meget stramt med det. Og udtrykket han får, får mig til at føle mig uattraktiv. Jeg har jo heller ikke lyst til at tvinge nogen til noget. Samtidig er han rigtig glad for at jeg giver ham et BJ. Hvilket jeg jo gerne vil gøre for ham. Vi har tidligere prøvet det med at jeg ikke vil gå ned på ham, før han går ned på mig, men så føler jeg også at det hele bliver så negativ. Jeg prøver at give ham plads, lytte og selv kommunikerer at det vil betyde meget for mig, hvis han ville gå ned på mig. Det hjælper bare lige meget, han har virkelig virkelig virkelig ikke lyst. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre. Har I et godt råd eller to? Tak på forhånd<3

Svar:
Hej med dig, og tak for dit spørgsmål!
Det lyder dejligt, at du elsker din kæreste højt, men også som en svær situation, du står i ligenu. Samtidig, lyder det på dit skriv som om, at du har været meget god til at prøve, at fortælle om dine lyster. Men det virker som om, at din kæreste siger noget andet, end det han egentlig tænker? Det er jo rigtig svært at vide, hvad der ligger bagved, at han siger noget, men gør noget andet. Det kan godt være, han ikke har lyst til at give oralsex, eller det kan være han er usikker omkring det, eller ikke har så meget erfaring på det punkt? Det eneste måde du kan finde ud af det på, er jo gennem ham.
Du skriver, at I på et tidspunkt lavede den aftale, at han gik ned på dig først? Gjorde han det så – og hvordan føles det? Hvis I har prøvet det, kunne I måske snakke om, hvordan I hver især oplevede det? På den ene side er det jo vigtigt, at respektere grænser og man kan ikke tvinge nogen til at gøre noget, som de ikke har lyst til. På den anden side er det jo vigtigt, at I kan snakke om det på en måde, der er åben og ærlig, og hvor du ikke føler, at du er forkert.
Måske kunne en måde, at åbne samtalen være, at du var sårbar og fortalte det her med, at du faktisk går rundt med noget usikkerhed og føler dig uattraktiv? Det er jo rigtig vigtigt, at få vendt med hinanden.
Vi håber, at du føler, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at ringe herind på 70 20 22 66 på hverdage mellem 15-19.
De bedste hilsner,
Sexlinien XX11