Spørgsmål:
Jeg har læst en del om sprøjteorgasme og kunne virkelig godt tænke mig at få en. Har snakket med et par af mine veninder men der var heller ingen af dem der har prøvet det. Men så i weekenden lykkedes det. Jeg går på efterskole og mig og en god veninde skulle ikke hjem på weekend, det var vores roomies, så vi aftalte at sove sammen på hendes værelse. Vi lå så og nussede, altså ikke fordi vi til piger som sådan, bare sådan en venindeting. Min veninde begyndte så at ramme et sted jeg ikke tror jeg var blevet stimuleret før og så kom den altså bare. Altså overhodet ikke som i pornofilm på computeren hvor der kommer et springvand, det flød bare ud med en hel masse hvid væske. Jeg er ikke i tvivl om at jeg fik en sprøjteorgasme. Vi blev lidt forskrækkede begge to men så grinede vi af det og vi var nok lidt stolte begge to for det var også første gang min veninde oplever sådan en. Men det føltes bare ikke af noget særligt, det føltes bare...vådt! Jeg har fået mange meget bedre orgasmer og troede faktisk sprøjteorgasme var noget helt særligt. Okay det var det jo så også, men mest fordi det var vådt! Jeg er glad for at have prøvet det og stolt men er det almindeligt at det ikke føles som noget særligt? Og er det også almindeligt at det ikke sprøjter ud som et springvand men bare flyder stille og roligt ud? Håber i gider svare mig. og tak på forhånd.

Svar:
Hej med dig
Som du selv skriver, kan sprøjteorgasme ligne et springvand i pornofilm eller computerspil. Det skyldes, at mange i pornofilm faktisk tisser. Så det er en misforståelse, at væsken skal sprøjte ud, når man får en sprøjteorgasme. Nogle kan opleve, at væsken sprøjter en smule, men for det fleste flyder væsken bare ud.
Til gengæld kan mange nikke genkendende til den oplevelse du har haft. Sprøjteorgasme for mange føles bare vådt og en orgasme som er blevet stimuleret frem gennem klitoris vil ofte føles mere stimulerende. Så du er absolut ikke alene om den oplevelse.
Du kan læse mere om sprøjteorgasme her på Sexlinien