Spørgsmål:
Hej jeg er 17 år og har haft en drenge ven siden 1 klasse og vi har holdt kontakten siden. Jeg er begyndt at kunne lide ham og vi er sammen næsten hver dag. En dag hang vi ud sammen og lå i hans dobbeltseng og så film til kl 12:30 ca. det blev for sent til at jeg kunne tage hjem så jeg blev. Men han havde kun en dobbeltseng i hans lejlighed så jeg lagde mig hved siden af ham vi tog stille tøjet af og lå og krammede oven på hindanden hele natten og havet sex. Jeg vil rigtig gerne være hans kærste men er bange for at han ikke føler det samme. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig, og tusinde mange tak for dit spørgsmål!
Det lyder dejligt, at du er blevet glad for din gode ven, som du endda har kendt rigtig længe. Men vi kan også godt forstå den tvivl, som så også opstår når man kan mærke de spirrende følelser. Måske står du nu i en situation, hvor du er bange for at miste jeres relation, hvis han ikke kan gengælde dine følelser?
Vi kender ikke til jeres venskab, og hvorvidt du har opfanget nogle signaler fra ham, så vi kan ikke helt komme med et godt råd til, hvordan du præcis skal få det sagt. Men vi tænker du skal få det sagt. Du kan eventuelt starte med at fortælle, at du virkelig hyggede dig, da i tilbragte natten sammen, og så se hvordan han reagerer på dette. Og hvis du er rigtig modig, så får du sagt til ham, at du kan mærke at du har varme følelser for ham. Det er aldrig nogen skam, at være glad for nogen, og ofte er tanken om at sige det, meget meget værre, end når man rent faktisk får ordene ud af munden. Vi håber du får samlet mod til dig, og at det går godt!
Du er meget velkommen til at skrive herind igen. Du kan også ringe eller chatte med os mellem kl. 15 og 19 på alle hverdage! Vores telefonnummer er: 70 20 22 66.
De bedste hilsner Sexlinien