Spørgsmål:
Jeg har fået en sød kæreste som jeg holder meget af. Det er min første kæreste. Hun kommer fra et forhold til en pige. Det var ikke min kæreste der gjorde det forbi men hendes pigekæreste og det tog meget hårdt på min kæreste, det har hun været meget åben omkring. Jeg har ikke den store erfaring og jeg synes ikke det er så let at følge efter en pige som jo kender min kærestes krop meget bedre. Jeg gør det at jeg slikker hende rigtig meget, ja så snart jeg kan komme til det for det er jo det hun er van til og så håber jeg det er godt nok. Jeg føler det går okay men er jo lidt usikker på om jeg kan gøre det lisså godt som en pige. Kan jeg gøre noget for at blive mere sikker?

Svar:
Hej med dig, tusind tak for dit spørgsmål.
I dit spørgsmål kommer du rundt om mange af de usikkerheder, der kan dukke op i et nyt forhold. Dét med at sammenligne sig med sin kærestes ekskærester og være usikker på om man ”gør det godt nok”.
Du peger på, at din kærestes ekskæreste ver en pige,og at du tænker, at hun derfor ”gjorde det bedre end dig” og kendte din kærestes krop bedre. Det er selvfølgelig anderledes at have sex med én der har de samme slags kønsorganer som én selv. Men med dét sagt, så skal man altid lære en ny kærestes krop at kende når man begynder at have sex med dem uanset om man har det samme køn eller ej.
Ud fra dit spørgsmål virker det til, at du har følelsen af at du skal leve op til din kærestes ekskæreste. Jeg kan godt forstå hvordan man kan komme til at tænke at deres forhold var specielt når bruddet tog hårdt på din kæreste. Men du må huske på. at din kæreste har lyst til at være sammen med DIG!
Det lyder som om, at I har haft en ærlig og åben snak om din kærestes brud med sin ekskæreste. Jeg tror, at svaret på dit spørgsmål simpelthen ligger i de der åbne og ærlige snakke. At begynde at dele, hvad I har lyst til mens I har sex og hvad der føles rart. Samtalen skal have jer som udgangspunkt. Du må holde fast I at det er jer to der er sammen nu og I skal lære hinandens kroppe at kende.
Håber du har fået svar på dit spørgsmål!
Ellers er du altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien