Spørgsmål:
Hej Det er gennem mange åg at lige denne ex er poppet og og der har været kontakt og det skal siges at sidste år fik min man og jeg hjælp fra en par terapeut grundet noget jeg gerne villle der blev lavet om Men nu er tankerne kommet igen om jeg er i det her forhold for børnenes skyld eller hvad for hvorfor har jeg så lyst til at snakke ses og savne min ex og bliver jaloux når han ses med andre Er jeg så det rigtige sted Det letter mig lidt at høre i ikke tro han kan tage børnene fra mig Håber i kan hjælpe mig lidt mere på rette vej

Svar:
Hej, tak for dit spørgsmål!
Det lyder som rigtig mange tanker at gå rundt med. Og især også hvis de her tanker om og følelser for din ekskæreste har fyldt i mange år. Tvivl er en helt normal ting i et parforhold – men man skal selvfølgelig stadig lytte til sig selv og tænke over om tvivlen fortæller én noget vigtigt.
Har du en god ven eller et familiemedlem du kunne dele din tvivl og dine tanker om din ekskærester med? Det er i hvert fald hårdt at gå med de tanker og bekymringer alene.
Sejt, at du reagerede sidste år og I sammen søgte hjælp og gik til parterapi. Fik I nogle værktøjer hos terapeuten som I kunne arbejde med? Eller kunne det være at I skulle besøge parterapeuten igen?
Det kunne måske også være en idé selv at opsøge noget individuel terapi hvis bekymringerne og tankerne fortsætter.
Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til os over chatten. Over telefonen kan vi gå mere i dybden og forstå din situation bedre. Vores tlf.nr. er 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien