Spørgsmål:
Hej jeg står lidt i vildrede her….. min kæreste har opført sig mærkeligt på det sidste, og nu har jeg lagt mærke til noget i hendes trusser. Der er en bred hvid steg langs trussen og lidt længere nede vådt, men der er det ikke hvidt, det er tørret og rug på overfladen plus g strengen er stiv. Hun er blevet brændt af to omgange, for ikke at ville have flere børn. Så mit spørgsmål er… er det mon udflåd eller sperm? som kan være på hendes trusser, det har stået på i en måneds tid nu..

Svar:
Hej og tak for din henvendelse.
Ud fra din beskrivelse er det svært for os at fastslå, om den hvide streg i din kærestes undertøj er udflåd, sperm eller noget andet. Både sperm og udflåd ville kunne give den slags pletter som du beskriver. Hvis pletten i undertøjet stammer fra udflåd, kan forandringen i udflådet skyldes, at din kæreste har fået ægløsning eller har udviklet svamp i skeden - men det kan også være tegn på en seksuelt overført sygdom.
Vi synes dog at fornemme på din besked, at din vildrede omkring stregen i trusserne ikke kun drejer sig om selve stregen. Du nævner også, at din kæreste opfører sig mærkeligt for tiden, og at hun tidligere er blevet brændt af for ikke at ville have flere børn. Går du med en mistanke om, at din kæreste har sex med andre mænd, og at stregen muligvis stammer fra en anden mands sæd? Det er en ubehagelig mistanke at bære på, og vi kan godt forstå, hvis det får dig til at føle dig i vildrede. Da vi ikke kan sige, hvad pletten skyldes, kan vi desværre heller ikke komme med noget godt bud på, om det egentlig er tilfældet, at din kæreste har været sammen med en anden.
Den bedste måde, at blive klogere på, om din kæreste har været sammen med en anden er derfor nok, at tale med hende om din bekymring. Det er selvfølgelig op til dig, hvor meget du nævner - det kan være, du foretrækker kun at nævne at du har lagt mærke til pletterne i hendes undertøj, og at du undrer dig over hvad det kan være. Men det kan også være, at det ville være godt, at fortælle hende åbent om alt det, som gør dig bekymret og forvirret. Vi kender hverken dig, din kæreste eller jeres forhold, men hvis du straks tænker, at en hvid streg i hendes undertøj stammer fra noget sæd som ikke er dit, kunne det godt lyde lidt som om, at der allerede er nogle ting som bekymrer dig. Du skriver, at din kæreste har opført sig mærkeligt på det seneste - måske kunne det også være en mulighed for dig at tage udganspunkt i det, hvis du gerne vil starte samtalen med din kæreste.
Vi håber at dette svar har hjulpet lidt på din situation. Du er meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe til os på  70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19 på
Med venlig hilsen,
Sexlinien, xx140