Spørgsmål:
Jeg sad inde på en pornohjemmeside i min klasse og jeg troede at mine høretelefoner virkede men jeg var kommet til at tage ledningen ud så hele klassen kunne høre at jeg sad og så det hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej og tak for din henvendelse!
Det lyder da som en rigtig træls oplevelse, og vi kan virkelig godt forstå, hvis du er i syv sind om, hvad du skal gøre. Det er ikke rart, at noget, som man helst vil have skal være privat, lige pludselig bliver noget, som hele klassen kan se med på. Måske kan det hjælpe lidt at tænke på, at rigtig mange på din alder også jævnligt ser porno. Så det er nok de færreste, der tænker at det er underligt eller ulækkert at du ser porno - de tænker nok bare, at de er glade for, at det ikke lige var dem, der blev opdaget i det. Der er altså ikke noget unormalt eller forkert i at se porno - det er mere et spørgsmål om, hvornår og hvor man gør det.
Det kan være, at du i fremtiden skal lade pornoen blive derhjemme. Vi kan rigtig godt forstå, at det føles pinligt, hvis alle pludselig hører på, at du ser porno, fordi det jo er noget, man tit helst vil holde privat. Men måske er det også et tegn på, at man skal helt skal undgå at se det i klassen, og netop lade det blive privat ved kun at se det derhjemme med sig selv eller sammen med nogen, som også har lyst til at se porno. Det kan nemlig også være, at det er lidt grænseoverskridende for nogle af de andre i klassen, hvis de ikke er vant til eller bare ikke kan lide at se porno eller høre lyde fra pornofilm.
Vi håber at det har hjulpet lidt at læse det her svar. Hvis du godt kunne tænke dig at snakke lidt mere om, hvordan det hele føles, er du også meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen,
Sexlinien, xx140