Spørgsmål:
Hej. Min kæreste og jeg har et kæmpe problem! Min kæreste onanere hver dag nogengange flere gange også selvom at vi har eller har haft sex, han forstår ikke jeg bliver ked af det, jeg fortæller ham at han jo os ville blive ked af det hvis jeg gjorde det til andre mænd, han siger han ikke kan lade vær og andre nøgne kvinder bare tænder ham meget og at han elsker mig og tænder på mig men han siger os at noget af min krop skal laves om for at jeg tænder ham mere men så skal jeg begrunde at træne og jeg på slanke kur og jeg taber mig ikke rigtigt men vil gerne gøre det for jeg elsker ham, men han kan stadig ikke lade vær med at onanerer hver dag, og det gør mig bare meget ked af det for har lige taget ham i at lyve om det igen, han sagde han ikke hade gjort det idag eller igår men så på han mobil at han hade gjort det og så indrømmet han det og at han lyver om det gør mig endnu mere ked af det og vi er ikke i en bestemt religion eller andet jeg er 25 og min kæreste 31 og at andre kvinder får ham til at blive mere tændt osv gør mig så ked af det, jeg har det vildt dårligt med mig selv, så ved ikke hvad jeg skal gøre har prøvet at snakke med ham om det men så siger han at han bare ikke kan lade vær for han nyder at komme og blivet vildt hård af andre kvinder og det gør mig så ked af det og vil ikke gå fra ham for elsker ham men vi diskutere bare rigtigt meget om min vægt og at han tænder på andre kvinder og fantasere om at være sammen med andre, han har også fantaseret om sin gamle bolle veninde imens vi har haft sex fordi at han syntes hun er mega fræk og han har sagt undskyld men nu jeg bange for at han tænker på andre når vi har selv! Hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej med dig!
Vi kan virkelig godt forstå, at det her er noget der fylder meget for dig.
Først og fremmest er vi virkelig kede af at høre, at det lyder som om at din kæreste prøver at presse dig til at lave om på din krop. Hvis du gerne vil tabe dig, skal det være noget du gør for din egen skyld, og ikke et pres du giver efter for fra din kæreste. Under alle omstændigheder er det ikke din kærestes krop, og han skal ikke bestemme hvordan den skal se ud. Hvis du er glad for den, så er den præcis som den skal være. Og det er også okay og helt normalt at være lidt sur på den nogle gange:)
Det lyder også lidt virkelighedsfjernt hvis han måler din krop og jeres sex op imod nogle af de kroppe og den sex, han ser i porno. I porno ophøjes ofte nogle fuldstændig unaturlige kropsidealer, som ingen normale mennesker hverken kan eller skal leve op til – så vi kan virkelig godt forstå, at det er noget der gør dig rigtig ked af det.
Porno er et produkt, der nogle gange bliver lavet for at billedliggøre alle mulige forskellige fantasier som mange ikke har lyst til, eller kan udleve i virkeligheden. Det har ofte ingenting at gøre med den sex man kan have i et parforhold. Det lyder lidt som om, at han forventer af dig at du skal lave om på dig selv, og at det er dit ansvar at ”udkonkurrere” hans lyst til at se på porno – det er der altså ikke nogen mennesker der skal.
Det er måske en rigtig god ide, hvis i har en snak om hvad porno er og hvordan det adskiller sig fra den sex i har sammen. Meget af det porno der er derude, er nemlig fuldstændig unaturligt.
Det er også vigtigt for os at sige, at man sagtens kan have nogle fysiske lyster og tænde på ting, der rækker ud over parforholdet. Der er ikke noget galt i at finde andre mennesker attraktive. Uanset om det er en fremmed man ser i toget, en eller anden lækker skuespiller eller en i en pornofilm. Det betyder ikke nødvendigvis at man ikke vil parforholdet og ikke elsker sin partner. Det er der rigtig mange mennesker der gør.
Der er også rigtig mange, der onanerer selvom de har en kæreste. Det er helt normalt. For mange handler det ikke om, at det er andre mennesker man kigger på, og det er egentlig ikke fordi man har lyst til at have sex med dem i virkeligheden. Det kan bare være rigtig rart at onanere, og så kan man bruge porno til at komme i den rette stemning – fordi det netop er det porno fokuserer på at gøre. Det må du godt, og det må din kæreste godt. Det er bare vigtigt at adskille det fra virkeligheden.
Det lyder som om, at din kæreste har nogle problemer med at gøre det, og det gør ikke noget bedre at han lyver omkring det.
Når du skriver, at i har mange snakke om at han har lyst til at være sammen med andre, og alt det med hans gamle bolleveninde, kan vi virkelig også godt forstå at det kan gøre dig ked af det, sur eller frustreret. Det er virkelig hårdt for dig, at skulle lægge øre til alle hans fantasier om andre kvinder – og på rigtig mange punkter synes vi ikke det lyder særlig rart at være i. Det er ikke særlig sundt for jer, hvis han tager alle de her fantasier om alt det der ikke er dig, med ind i jeres parforhold og ind i den sex i har sammen.
Præcis hvad du skal gøre, kan vi ikke bestemme for dig. Det er kun dig der ved, hvad der er bedst for dig. Måske er det en god ide at fortælle ham, hvor ked af det du bliver når han siger ting om din vægt, eller når han snakker om at fantasere om sex med andre. Vi synes også godt, at du kan fortælle ham, at han ikke skal bestemme hvordan du skal se ud, og at din krop ikke skal leve op til en eller anden forskruet pornostandard. Det håber vi at han godt kan forstå.
Med hensyn til hans fantasier, er det desværre også svært for os at kurere med et trylleslag. På den ene side er det en god ting at han er ærlig over for dig, men hvis han bruger det som en motivation for at du skal lave om på dig selv, er det egentlig virkelig tarveligt.
For at opsummere:
Det lyder ikke som om at problemet egentlig er, at han onanerer meget. Det er der rigtig mange mennesker der gør, selvom de har en kæreste. Det kan til gengæld være rigtig hårdt for dig, at skulle høre på alle de ting han siger om din krop, og at han fantaserer om andre mennesker -  ud over det sædvanlige.
Det er ikke sikkert, det er nogle tanker han har lyst til at have, men det lyder virkelig svært for dig at være i.
Vi håber virkelig, at i kan få en god snak om det hele – at i kan blive enige om at din krop er din krop, og at det ikke er okay at han fantaserer om andre når i har sex. Selvom det er okay at han onanerer ofte.
Vi håber at dette svar kunne hjælpe dig.
Du er altid velkommen til at chatte med os eller ringe på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19.
Mvh Sexlinien xx21