Spørgsmål:
Hej, jeg er en pige på 18 år. For et par måneder siden var jeg sammen med en dreng (C), som er ven med en jeg er meget interreseret i (N), jeg har hermed også ødelagt mine muligheder med den her dreng N. Problemet her er, at jeg aldrig kunne finde på at være sammen med C. Jeg var det kun fordi at jeg var så fuld, jeg mener at C udnyttede hvor fuld jeg var, fordi at han tidligere har været interesseret i mig. På den anden side, så sagde jeg på intet tidspunkt nej, jeg sagde faktisk ja flere gange. Men jeg havde ikke lyst, så aner ikke hvorfor jeg sagde ja. Jeg har kun gjort det fordi jeg var så fuld. Så min problem er, at jeg godt ved at jeg ikke kan skyde skylden på C, for jeg sagde ja. Men jeg var alt for fuld til, at han skulle havde været sammen med mig, og det tror jeg godt at han ved. Og nu er mine muligheder med N ødelagt, for det eneste han ved er, at jeg har haft sex med en af hans bedste venner. Og hvis C er som andre drenge, så har han sikkert delt detaljer, som er helt unødvendige. Jeg har heller ikke haft mulighed for at forsvare mig selv over for N, da han lidt har haft ignoreret mig siden. Så hvad i alverden skal jeg gøre? Jeg synes ikke det er min skyld, men det er jo heller ikke C’s skyld… og er der nogen form for mulighed for at N ikke totalt hader mig?

Svar:
Hej med dig
Det lyder som at situationen har fyldt rigtig meget hos dig, selvom der er gået nogle måneder.
Vi ved ikke, hvordan din relation til N har været. Har du nogensinde fortalt ham, at du er interesseret i ham? At han ignorerer dig kan være et tegn på, at han er såret over, at du har valgt hans bedste ven frem for ham. Du kan skrive en ærlig besked til ham, hvor du fortæller, at du synes, at jeres relation har været kompliceret på det seneste, og om han har lyst til at mødes og snakke med dig om det. Hvis du får muligheden for at snakke med ham, er det en oplagt mulighed at forklare din relation til C – uden at tale negativt om C. Det vil forhåbentligt give ham et bedre indblik i, hvordan du har det, og det vil sikkert også være en mulighed for ham at sætte ord på sine følelser.
Ift. C skriver du, at du var for fuld til at have sex med ham. Har du talt med ham siden I havde sex sammen? Ser du jeres relation som et venskab, som du vil beholde? Både for at pleje jeres venskab men også at få større afklaring på, det som er sket mellem jer, kan du overveje at kontakte ham. Formålet med samtalen kan være at få en fælles forståelse for, hvad I oplevede og en mulighed for dig at fortælle ham, at du synes, at du har været for fuld til at have sex med ham.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Vi kender selvfølgelig ikke til detaljerne om din relation til de to mænd. Hvis du ønsker at få mere dybdegående rådgivning, er du velkommen til at kontakte os enten på chat eller telefon. Vi har åbent alle hverdage mellem 15-19.
Hilsen
Sexlinien