Spørgsmål:
Til en gymnasiefest lige her fornylig gav jeg i løbet af aftenen bj til to forskellige fyre (fuldbyrdet). Jeg synes jo ikke det var nogen big deal for de var søde begge to og det var hyggeligt og jeg synes jo også det var rart. De har jo selvfølgelig så ikke helt kunnet holde mund med det for de var jo også glade for det så det er blevet kendt. Jeg har godt nok haft dårlige reaktioner på det! Ikke fra drengene, de synes vist jeg er frisk nok, men fra pigerne. De hvisker og er SÅ forargede og jeg har da både hørt ord som slut og whore og alt muligt. Jeg synes det er uretfærdigt. Hvis jeg havde givet til kun en kunne jeg bare sige det var den store kærlighed og så ville de alle sammen have sagt aj hvor sødt og have krammet mig. Og hvis jeg så en uge efter til en ny fest havde gjort det med en til og havde sagt nu er det ham jeg er vild med så havde det sikkert også været fint nok. Nu var det bare samme aften og jeg synes det var hyggeligt og drengene synes det var hyggeligt og det var noget jeg gjorde aldeles frivilligt og så er man alligevel en whore. Jeg synes bare det er uretfærdigt!

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Det er godt at høre, at det umiddelbart virker til, at du har haft en god oplevelse med at give de to drenge et blowjob. Det er dog virkelig ærgerligt at høre, at du efterfølgende har haft nogle dårlige oplevelser med, at der bliver hvisket negative ting om det i krogene. Der tenderer desværre nogle gange til at blive skabt negative diskurser (snakke og omtale) om dét, at være seksuelt aktiv med mere end én partner ad gangen - og i dit tilfælde at have givet to drenge et blowjob samme aften. Vi synes det er mega sejt at du udforsker dit seksuelle drive, og hvis du har lyst til at give to et blowjob samme aften, er du i din fulde ret til at gøre det. Nu kender vi jo ikke til dit forhold til de piger, som du har hørt hviske om det/dem der har sagt skældsord til dig, men hvis du føler dig komfortabel med det kan du jo overveje at konfrontere dem med dét, de siger til dig/hvisker om dig. Det er aldrig okay at kalde en anden person de skældsord, som de har sagt til dig, så hvis du har lyst vil det være helt okay at fortælle dem det. Hvis ikke kan du overveje enten at inddrage en voksen (f.eks. en lærer, hvis det er piger fra din klasse) eller se, om du kan ignorere de piger, som taler ned om det der er sket og i stedet bare selv være glad for, at du havde en god, hyggelig oplevelse med de to drenge.
Håber du kan bruge vores svar til noget og husk du altid er velkommen til at skrive herind igen eller gøre brug af vores chat eller telefon (70202266) mandag-fredag fra 15-19.
Mvh, Sexlinien