Spørgsmål:
Hejsa, jeg er Kvinde der er så uheldig at have fået Gonere, mit sprøgsmål er så jeg har en vibrator jeg har haft brugt imens jeg har haft kønssygdommen, er det nok bare at vaske den? eller er der andet jeg skal gøre for ikke at blive smittet af mig selv?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Så længe du sørger for at vaske din vibrator, vil vores umiddelbare vurdering være, at du ikke behøver være nervøs for at smitte dig selv med den efterfølgende. Dette skyldes at bakterien ikke kan overleve på din vibrator og gonore generelt smitter gennem slimhindekontakt. Så så længe du vasker din vibrator så den er fri for sekret burde du ikke kunne smitte dig selv ved brug af den. Du kan evt. overveje at vaske den og så ikke bruge den i et par dage for at være sikker på bakterien er helt væk inden du bruger den igen.
Håber det giver svar på dit spørgsmål, og hvis du har andre eller opfølgende spørgsmål, er du velkommen til at skrive ind til os igen eller gøre brug af vores telefon (70202266) eller chat, som har åbent mandag-fredag fra 15-19.
Mvh. Sexlinien, xx20